Resum de la reunió sobre possibles opcions per les subvencions d’extraescolars que ens han denegat

Aquest any ens han denegat la subvenció d’extraescolars, la més important que rebia l’AMPA i que ens permetia ofertar les activitats a preus més econòmics. Des de l’AMPA estem fent mans i mànigues per solucionar aquest problema. S’ha interposat un recurs legal (però poc esperançador) i estem dialogant amb les administracions implicades. Us adjuntem un resum de la reunió:

Dia 3 de febrer de 2011

 

Assistents:

Josep Mª Raya, cap de Serveis Personals del Districte de Gràcia

Maite Alay, Assessora LIC PEE, Serveis Educatius de Gràcia

Marta Cuquerella, de la Direcció de Serveis a les Persones del Districte de Gràcia

Representants de l’Escola Rius i Taulet

Representants de l’Escola Sant Josep

Representants de l’Escola Patronat Domènech

Representants de l’Escola Reina Violant

Representants de l’Escola Josep Mª Jujol

 

1. L’origen del problema és que l’IMEB resolia sense tenir en compte una de les condicions de les bases de les subvencions per l’organització d’activitats extraescolars. Aquesta condició era no pertànyer a cap Pla Educatiu d’Entorn, tot dient que en aquest cas era l’Ajuntament qui ho gestionava. Des l’Ajuntament a través del pla d’entorn sempre se’ns havia dit que sol·licitéssim les subvencions i se’ns otorgaven. En lloc de subsanar l’error, s’acceptaven també les escoles que pertanyien a un Pla Educatiu d’Entorn. Enguany la gestió de la subvenció per l’organització d’activitats extraescolars ha recaigut en el Consorci, qui ha copiat fil per randa les bases de l’IMEB i qui ha interpretat en sentit literal: als centres que pertanyen a un Pla d’Entorn, la gestió dels ajuts a extraescolars correspòn a l’Ajuntament. aquesta condició. va incórrer en una il·legalitat que va ser la d’ignorar aquesta condició. En conclusió, es tracta d’un malentès o picabaralla entre les dues admsinitracions que componen el consorci.

 

2. Les escoles afectades hem de fer arribar a la Marta Cuquerella, de la Direcció de Serveis a les Persones del Districte de Gràcia, còpia de la documentació que vàrem presentar al Consorci amb la sol·licitud.

 

3. Les escoles afectades hem d’incloure l’import sol·licitat per activitats extraescolars dintre de la sol·licitud de subvenció a l’Ajuntament de Barcelona per a la realització d’activitats i serveis de districte i de ciutat. El plaç límit de presentació és el dia 15 de febrer. L’apartat on l’haurem d’incloure és el de Dinamització d’activitats de l’AMPA. Com els criteris de concessió de les dues subvencions són diferents (la del consorci per nombre d’activitats i la del districte per pressupost global de l’activitat) és quasi impossible demanar la mateixa quantitat. El que se’ns va dir és que demanéssim el màxim que consideressim sense sobrepassar el que havíem demanat al consorci. En el nostre cas al consorci teníem dret a 6020 euros i al districte només podem demanar 4452,03.

 

4. Perdem la línia individual, però el Districte sol·licitarà a l’Institut de Serveis Socials que ens ajudi. Per tal de fer-ho necessiten que els hem de fer arribar un aproximat de famílies que podrien haver necessitat aquesta línia individual. Hem de tenir en compte que Serveis Socials apreten més amb els criteris. També hem de tenir en compte que l’Institut de Serveis Socials no depèn del Districte. El Districte ens servirà com a interlocutor per tal que no hagin de ser les famílies individualment que hagin de sol·licitar aquest ajut a l’ISS.

 

5. L’AMPA de l’Escola Josep Mª Jujol serà … de la reunió de la Coordinadora d’AMPA del mes de febrer. L’AMPA de l’Escola Josep Mª Jujol es compromet a exposar aquesta problemàtica a la Coordinadora i de demanar que es sol·liciti una reunió amb el nou Gerent del Consorci d’Educació de Barcelona. Tanmateix es demanarà als delegats de ciutat de la FAPAC, que també són membres de la Coordinadora d’AMPA, que sol·licitin a la FAPAC que assisteixi a aquesta reunió. L’Escola Sant Josep que, per ser una escola privada concertada, no està representada per aquestes entitats, estarà inclosa en la convocatòria de reunió amb el nou Gerent del Consorci. En aquesta reunió hi ha dos punts principals a debatre:

 

a. El més important: s’han de canviar les bases per les subvencions per l’organització d’activitats extraescolars de cara al curs vinent. El que ha passat enguany NO POT TORNAR A PASSAR. Les bases pel curs vinent es publiquen el mes de Maig, és a dir que no hi ha temps a perdre.

 

b. Hem de lluitar per aconseguir diners del Consorci per poder mantenir els preus de les activitats extraescolars que organitzem.

 

Ana Garcia

Presidenta AMPA CEIP Josep Mª Jujol

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.